.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یکهزار و ۲۶۰ نفر داوطلب نامزدی شورای شهرهای مازندران شدند
دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت که تاکنون یکهزار و ۲۶۰ نفر با ثبت نام قطعی داوطلب نامزدی ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای استان شده‌اند.
 یکهزار و ۲۶۰ نفر داوطلب نامزدی شورای شهرهای مازندران شدند

به گزارش شمال نیوز، محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که در مجموع  یکهزار و ۴۷۲ نفر تا پایان روز گذشته روند ثبت نام را شروع کردند که مدارک ۱۶۷ نامزد دیگر در حال بررسی و ۴۴ نفر نیز در فرآیند ثبت نام قرار دارند.

وی گفت که ۱۲۸ نفر از داوطلبانی که تاکنون ثبت نامشان قطعی شده زن هستند که در مجموع ۱۰.۲ ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.

مدیرکل سیاسی ، امینی و تقسیمات کشوری استانداری مازندران بیشترین تعداد داوطلبان ثبت نام شده را مربوط به شهرستان ساری با ۸۹ نفر اعلام کرد و افزود که شهرستان قائمشهر با ۴۹ و بابل با ۴۲ نفر داوطلب در ردیف بعدی قرار دارند.

وی گفت که شهرهای رینه در شهرستان آمل با یک داوطلب ، رستم‌کلا در شهرستان بهشهر ، کوهی‌خیل در جویبار و کجور شهرستان نوشهر هم هر کدام با ۲ داوطلب کمترین میزان ثبت نامی ها را داشتند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران بیشترین تعداد ثبت نام داوطلبان را مربوط به روز دوشنبه یعنی ششمین روز مهلت ثبت نامی دانست و افزود که دیروز ۴۸۷ داوطلب ثبت نام کردند.

نیمی از داوطلبان لیسانس هستند

محمدی همچنین به وضعیت تحصیلی داوطلبان نیز اشاره کرد و گفت: دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس با ۴۹.۸درصد بیشترین فراوانی را در میان داوطلبان ثبت نام شده دارند.

وی با اعلام اینکه ۴۷۰ نفر از داوطلبان مدرک فوق لیسانس ، ۳۷ نفر دارای دکترا و ۹۵ نفر هم فوق دیپلم دارند ، افزود : کمترین فراوانی داوطلبان از نظر مدرک تحصیلی مربوط به دیپلمه ها و دارندگان مدرک حوزوی هر یک با ۱۸ داوطلب است.

دبیر ستاد انتخابات مازندران از لحاظ ترکیب سنی هم بیشترین فروانی را مربوط به رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت : از مجموع کل داوطلبان ثبت نام شده نهایی ۲۸۰ نفر معادل ۲۲.۲ درصد در این گروه سنی قرار دارند و کمترین نیز مربوط به گروه سنی زیر ۳۰ سال با ۷۳ نفر معادل ۵.۸ درصد است.

۸۲ درصد داوطلبان تازه نفس

محمدی با اعلام این که ۱۷.۶ درصد از داوطلبانی که ثبت نامشان نهایی شده دارای سابقه نمایندگی در شورای شهر و روستا هستند ، شغل ۳۴۲ نفر از ثبن نام شدگان را کارمند اعلام کرد و افزود : همچنین ۴۴۰ نفر دارای شغل آزاد، ۱۴۷ نفر بازنشسته ، ۶۴ نفر فرهنگی و ۴۴ نفر استاد دانشگاه هستند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران از ثبت نام ۲۳ وکیل دادگستری و قاضی به عنوان داوطلب نامزدی ششمین دوره شورای شهرهای مازندران خبر داد و گفت که ۲۳ نفر از ثبت نام شدگان هم بیکار، هفت نفر ملبس به لباس روحانیت و ۶ نفر کشاورز نیز کشاورز هستند.

وی همچنین اعلام کرد که ۱۸۶ نفر از مجموع داوطلبان ثبت نام شده ایثارگر هستند.

محمدی با اشاره به اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات شورای شهر است از متقاضیان خواست تا اقدام به ثبت نام را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

استان مازندران طبق نتایج سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این استان با ۲۲ شهرستان ، ۶۱ نقطه شهری و سه هزار و ۶۲۲ نقطه روستایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ روستا دارای سکنه هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر نامزد شده بودند که از میان آنان ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

در حال حاضر از مجموع ۶۱  شهر مازندران ، اعضای اصلی شورای چهار شهر ۹ نفره ، پنج شهر هفت نفره و بقیه شهرها نیز پنج نفره است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.